יום שני, 16 בינואר 2012

DIY Wrap Bracelet

אז בגרות אחת מאחורי ועוד שתיים לפני,כמובן שהייתי חייבת לעדכן קצת :) בפוסט הקודם כתבתי שהבלוג ישנה טיפה כיוון,ויהפוך יותר לבלוג DIY-מהסיבה הפשוטה שאני מאוד אוהבת להכין את הפרוייקטים הללו ועוד יותר לחלוק אותם איתכם. כהתחלה הזמנתי אתכם לשלוח לי קישורים לתמונות עם פריטים שאתם רוצים שאהפוך לפרוייקט DIY,אבל איך נאמר..לא היה ביקוש כזה גדול,אז החלטתי שאם ההר לא יבוא אל מוחמד-מוחמד יבוא אל ההר!

הכנתי לכם פה פוסט DIY של צמיד מתלפף,כמובן בצירוף תמונות של כל השלבים והסברים. אם יש שאלות אתם מוזמנים להגיב ואענה לכם בשמחה :)

אז יאללה,מתחילים?

תמונה להשראה:

(אין לי מושג איך זה השתנה לכך שאני צריכה לכתוב עם קו תחתון ואני פשוט לא מצליחה לשנות את זה אז אתם תאלצו להתמודד...)

החומרים:

*50 ס"מ חוט עור בעובי 1.5 מל'

*15 ס"מ שרשרת כדוריות(כמו שרשרת צבאית)

*בערך מטר של חוט שעווה

*לסגירת הצמיד: אום/כפתור/חרוז גדול

*מספריים

*כל הגדלים אשר כתבתי כאן הינם שרירותיים,בהתאם לגודל פרק כף היד. אני ממליצה לחתוך קצת יותר מחוט השעווה,אחרת אין כיצד ליצור "הארכה" במידה והוא קצר מידי וכל הצמיד הולך קפוט.(לא באמת,פשוט צריך להתחיל מההתחלה וזה ממש מבאס)

שלב 1: מקפלים את החוט עור לשניים,ומהאמצע יוצרים לולאה
שלב 2: לוקחים את הקצה של חוט השעווה ופשוט עושים קשר מסביב ללולאה(שימו לב שהלולאה מתאימה לסוגר שלכם-אום/כפתור/חרוז-ולא גדולה/קטנה מידי)
שלב 3: זה השלב בו מגלים את היופי של חוט השעווה-בשל השעווה המצפה אותו הוא נצמד לעצמו,מה שמאפשר לנו עבודה קלה ונוחה. שימו לב שכשאתם קונים את החוט שעווה-תשתדלו שהוא יהיה באריזה סגורה.כך זה שומר על השעווה יותר דביקה ולכם יהיה יותר קל לעבוד איתו.

מלפפים מספר ליפופים סביב הקשר וסביב ההתחלה,בשביל ליצור התחלה יציבה(אני עשיתי בערך 6-7 ליפופים.) מצמידים את החוטי עור זה לזה,ומניחים בינהם את השרשרת כדורים(סורי,פשוט אין לי מושג איך לקרוא לזה). מתחילים ללפף בין הרווחים של השרשרת כדורים בעזרת חוט השעווה.

ככל שתהדקו חזק יותר,יותר טוב!(אבל לא מידי...)

שלב 4: ממשיכים עם עבודה הליפוף
שלב 5: ברגע שאתם רואים שהגעתם לסוף החוט/למקום בו אתם רוצים להפסיק(תלוי אם אתם רוצים צמיד שמתלפף פעם אחת פעמיים או יותר) עשו קשר עם חוט השעווה מסביב לכדורית האחרונה,ועליו עוד שניים-שלושה ליפופים. לאחר מכן תקשרו עם כל העסק ביחד-החוטי עור וחוט השעווה.
משחילים את הסוגר שלכם (אני בחרתי לשים אום בתור סוגר,סתם כי זה מגניב לדעתי-אפילו שהוא לא באותו צבע של הכדוריות. הכל עניין של טעם אישי)
עושים עוד קשר אחרי הסוגר שהשחלתם,וגוזרים עם מספריים
ו....תתחדשו! צמיד עור וחוליות מלופף חדש דנדש!

ניתן לעשות שהצמיד יתלפף פעמיים על היד. הסיבה היחידה שלא עשיתי אותו כך,אלא פעם אחת-מפני שלא חישבתי נכון את החוט שעווה ולא השארתי מספיק קצה,ולא הצלחתי לקשור את חוטי העור(שוב,בעיות קצה). אפשר לשחק עם הצבעים של החוט שעווה והחוט עור בהתאם לטעמכם האישי,וגם במקום השרשרת כדורים אפשר לשים שרשרת אבנים לשיבוץ,ממש כמו בדוגמאות האלה:
לסיכום,אני נותנת לפרוייקט הזה שלושה וחצי כוכבים מתוך 5.
למה?
כי הפרוייקט מאוד פשוט להכנה,אבל דורש סבלנות.זו די עבודה נמלים כל הליפופים האלה. צריך יד יציבה,כי לא פעם החוט שעווה בורח/ המתיחות משתחררות מעט. דרוש קצת זמן לתרגול עד שתופסים ת'קטע. אבל שוב,הוא מאוד פשוט ולא מסובך-הפרינציפ מאוד פשוט להבנה וחוץ מליפופים וקשר בוהן רגיל אין טכניקה מיוחדת.
אז זהו להיום,מקווה שנהנתם,הבנתם וכמובן-תנסו זאת בעצמכם :)
לכל שאלות אתם מוזמנים להשאיר תגובה,וכמובן לעשות לייק לעמוד הפייסבוק הרשמי של הבלוג .

נתראה בקרוב,

ניצן